.webp)
UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Bude to chtít hodně trpělivosti a raději vyrážet do práce či na schůzky s předstihem. Oprava stěžejního silničního mostu přes Moravu v Uherském Hradišti začne 24. února a musíme počítat s kolonami.
Jde o jedno z největších dopravních omezení, které Hradiště za dlouhá léta zažilo. „Most zůstane průjezdný jedním pruhem v každém směru bez semaforů, “ informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Lucie Trubelíková. Běžně se po mostě jezdí každým směrem dvěma pruhy.
Pracovat se bude vždy na polovině mostu, jako první silničáři uzavřou půlku ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města. Práce na každé polovině by měly trvat přibližně čtyři měsíce. „Zhruba na začátku letních prázdnin se pustíme do opravy druhé poloviny mostu. Dokončení prací předpokládáme letos na podzim, “ upřesnila Trubelíková.
Důvodem opravy mostu, který je od loňska pojmenovaný po podnikateli Janu Antonínu Baťovi, je podle ŘSD jeho celkový stavební stav. „Byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí. Na mostu opravíme izolace a odvodnění, vyměníme mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Vozovku na mostě rozšíříme. Spodní stavbu a nosnou konstrukci budeme sanovat a také provedeme údržbu mostních ložisek. Křižovatku s Moravní ulicí doplníme o přechody pro chodce, “ popsala práce mluvčí.
Náklady ŘSD na opravu mostu činí 35,2 milionu korun bez DPH, na stavbě se budou finančně podílet i Uherské Hradiště a Staré Město.