.webp)
HOLEŠOV – Už jen pár hodin chybí do ostře sledovaného jednání, které ovlivní stovky dětí, rodičů i učitelů. Zastupitelé Holešova dnes po 16. hodině rozhodnou o sloučení 1. a 2. základní školy. Jednání bude vůbec poprvé streamováno živě, do sálu se dostane jen prvních 27 lidí.
„Obvykle je polovina kapacity jednací místnosti vyhrazena pro zaměstnance úřadu. Vzhledem k očekávané vysoké účasti občanů bylo rozhodnuto, že veřejnosti bude zpřístupněna celá kapacita jednací místnosti, s výjimkou zasedacího pořádku zastupitelů a technického personálu úřadu zajišťující jednání zastupitelstva. Pro veřejnost je tak dispozici 40 míst k sezení, “ informoval starosta Holešova Milan Fritz.
Část z těchto míst je ale vyhrazena členům školských rad včetně ředitelů obou škol, ti budou mít svá místa rezervována. Jde o 13 lidí.
„Na základě konzultace s Ministerstvem vnitra tak bude do sálu vpuštěno prvních 27 občanů, kteří dorazí na místo konání, nejdříve však v čase 15:30. Z bezpečnostních důvodů, jako jsou stavební, hygienické a protipožární dispozice budovy, tak bude vstup na Městský úřad omezen – obdobně jako při covidové pandemii, “ podotýká Fritz.
Ti, co se dovnitř nedostanou, můžou jednání sledovat živě na YouTube. Jde o vůbec první live stream z jednání holešovského zastupitelstva. Dostupný bude na adrese https://www.youtube.com/@mestoholesov727
Řada rodičů i žáků se tak musí smířit s tím, že další prostor k vyjádření svého názoru už mít nebudou. „Uvidíme, kdo se dovnitř nakonec dostane. Rád bych ale poděkoval všem, kteří se do jednání s městem aktivně a věcně zapojovali, “ vzkázal jeden z rodičů Pavel Mlčák, člen Iniciativy rodičů pro kvalitní vzdělávání Holešov. Petici proti sloučení škol podepsalo během tří týdnů 1925 rodičů a občanů z Holešova a okolí.
Výsledek hlasování nechce pan Mlčák odhadovat. „Myslím si, že hlasování bude velmi těsné, “ říká.
Původně se mluvilo o možnosti, že by se ostře sledované jednání přesunulo z městského úřadu do větších prostor, třeba na zámek. To ale včas nikdo nezajistil, podle zákona musí být informace o termínu a místě konání zasedání zveřejněny nejméně sedm dní předem.
„Z tohoto důvodu není možné nyní změnit místo konání. Navíc je technicky obtížné a neekonomické zajišťovat místo zasedání někde jinde, a to z důvodu chybějící technické infrastruktury. Děkujeme za pochopení, “ dodal starosta.