UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Řidičské průkazy nebo registrace aut nyní lidé na městském úřadě v Uherském Hradišti vyřídí rychleji. Odbor dopravních a správních agend začal využívat upravený on-line rezervační systém. Lidé navíc na úřadě mohou nově prokázat svou totožnost digitální občankou a zkrátila se čekací doba u přepážek.
Počet občanů, kteří navštěvují odbor dopravních a správních agend v Uherském Hradišti, v posledních letech neustále roste a díky rozvolnění místní příslušnosti u celé řady agend jezdí na uherskohradišťský úřad často i lidé ze vzdálenějšího okolí, například z Uherského Brodu nebo Otrokovic. Mimo ně pak velkou část klientů tvoří také občané cizích zemí, zejména Ukrajiny.
„Díky postupujícím možnostem digitalizace se nám podařilo optimalizovat odbavovací kapacitu přepážek, takže občané se teď mohou těšit na rychlejší odbavení a výrazně menší fronty, “ slibuje vedoucí odboru Marek Rybnikář.
Změn doznal také internetový rezervační systém, který dříve býval často plný i na mnoho týdnů dopředu. „Náš on-line rezervační systém jsme po dohodě s dodavatelem a dalšími firmami upravili tak, aby sloužil především občanům Uherského Hradiště a jeho okolí. Díky tomu si teď mohou občané objednat návštěvu na konkrétní hodinu i v nejbližších dnech, “ doplnil Rybnikář s tím, že v úřední dny (pondělí a středa) mohou občané i nadále navštívit úřad i bez elektronické rezervace.
Mezi další novinky městského úřadu v Uherském Hradišti patří možnost prokázat svou identitu elektronickým občanským průkazem v telefonu přes aplikaci eDoklady. Ačkoliv povinnost přijímat elektronické doklady začne pro obecní úřady platit až od 1. 7. 2024, v Uherském Hradišti se podařilo tuto novinku technicky i administrativně zavést s předstihem, a tak ji mohou občané využívat na všech pracovištích úřadu již nyní.